poniedziałek, 24 czerwca 2019

Kwiaty w domu i na balkonie


 Kocham kwiaty! Ale któż ich nie kocha?  Chyba  nie ma takich ludzi.  Ja kwiaty kocham... od zawsze. W dzieciństwie byłam zakochana  w kwiatowym ogródku mojej Mamy. Był ,,przyklejony,, do wschodniej ściany naszego domu. Niewielki, ale  było w nim mnóstwo kwiatów wieloletnich, od piwonii, narcyzów, pachnących floksów począwszy a skończywszy na  wysokich żółtych kwiatach, których nazwy nie poznałam do dziś. Moje łózko stało blisko okna wychodzącego na ten ogródek. Pamiętam... poranki pachnące kwiatami i wschodzące słońce. Kiedy miałam 12 -18 lat, nie mogłam doczekać  ranka. Wstawałam o godz. 4 - tej rano i... było wspaniale , a dzień niebywale długi.Kwiaty hodowałam na działce. Niestety, nie mam już swojego, małego ogródka warzywno -owocowo-kwiatowego. Pozostała mi hodowla  kwiatków w doniczkach i na balkonie. Robię to ... z miłością a kwiatki odwdzięczają mi się swoją urodą. Nawet zwykły bratek polny, przyniesiony z łąki i  wypielęgnowany w doniczce, wyrósł do wielkich rozmiarów, co widać na ostatnim zdjęciu. Przez kilka lat usiłowałam wyhodować klematisy. Niestety, żaden nie przetrwał zimy. Ale nie poddaję się. W tym roku mam w donicy kłącza paciorecznika. Ciekawe, co  wyrośnie, bo lato tego roku jest  bardzo gorące. A paciorecznik widoczny jest na zdjęciu niżej...





















Dodaj napis









2 komentarze:

  1. Pięknie i kolorowo. Paciorecznik do wzrostu i do zakwitnienia potrzebuje nawóz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno przydałaby mu się opieka ogrodnika. Ale..., zastosowałam jakiś nawóż, choć nie wiem, czy to ten dla niego odpowiedni. Jest nadzieja,że zakwitnie. Dziękuję za cenną radę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń