środa, 11 marca 2020

Pisankowe szlaczki i wzory


 Często na  Wielkanoc  udawało się nam  zrobić  kilkanaście pisanek. Ja jednak z domu nie wyniosłam tej tradycji, gdyż moja Mama barwiła jajka  na różne kolory, przy użyciu barwników  naturalnych. Pierwsza  sztukę robienia pisanek posiadła moją córka Iwona, która ma złote i manualnie  utalentowane  ręce. Te pisaneczki na zdjęciach obok, to właśnie jej  ...robota. A te niżej, to już moje, pierwsze nieudolne próby...naśladowania Iwony... Ale ...  Lucyna...jest uparta., jak przystało ... na jej znak zodiaku. Mówi się, że to koziorożce są tak uparte..., że z  uporem, właściwym tylko im, uparcie podążają do celu. I coś w tym chyba jest, bo od  dawna już myślę o udoskonaleniu domowych pisanek o nowe wzory i nowe pomysły. Myślałam , myślałam i...  w końcu, w tym roku znów poeksperymentujemy przy  pisankach w nowej, kolorystycznej odsłonie. Nie będziemy już barwiły  jajeczek na różne kolory, przy użyciu  barwników ogólnie dostępnych w supermarketach.  Tak zabarwione jajka są pokolorowane także w środku i nie nadają się do spożycia. A mając na uwadze fakt, ze pisankami obdarowujemy naszych bliskich, w tym przede wszystkim dzieci, warto zadbać, by  nadawały się one potem do spożycia. Uzbrojone w taki arsenał  dostępnych wzorów, po wejściu w posiadanie kolorowych świec, z całą pewnością będą udane.  Przypomniało mi się. ze gdzie mam  zapisane, w jaki sposób  wybielać jajka,. Ale o tym, potem....  A teraz jedynie  o pisankach wykonanych na niebarwionych na kolorowo skorupkach jajek.  A takie pisanki  wyświetlone  są na dalszych zdjęciach.































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz