niedziela, 17 lipca 2022

Kwiatowe lato 2022 r

 
Połowa lipca 2022 roku. Niedziela z przyjemną, letnią pogodą.  Nadszedł więc czas najwyższy, by zaprezentować na blogu moje ukochane kwiatki, które zadomowiły się tego roku, w moim balkonowym ogródku. W tym roku postawiłam na czerwone surfinie. Doglądane, podlewane i nawoźone  odpowiednio, odwdzięczają mi się  dużym rozrostem i bujnym kwitnieniem,  Surfinie, to odmiana kaskadowa, zwisająca,  więc już lekko opada w dół.z mojego balkonu na II - gim  piętrze . Surfinie rosną w towarzystwie  jasnozielonych , bogato ulistnionych pędów batatów.  Ponieważ w donicach jest miejsce na  cztery sadzonki, z drugiej strony  rośnie  komarzyca, wypuszczając długie pędy. Na koniec   wsadziłam  też nasiona zwykłej nasturcji, która już  też bujnie się rozrasta, choć jeszcze nie kwitnie. Posadzone w ubiegłym roku nasiona poziomek, w tym roku wzrosły i owocują.  Obecnie na parapecie okna króluje begonia  duża, która również ma się znakomicie. W następnym plastikowym korytku  rośnie mieszanina drobnych kwiatków w towarzystwie  fioletowych pędów batatów. Na boku balkonu, w dużej donicy rośnie dziki winobluszcz. W tym roku prezentuje się on dość skromnie. W zimie pękła plastikowa donica i niestety wycieka  z niej woda a bryła korzeniowa szybko wysycha. A to na moim bardzo nasłonecznionym  balkonie, wielki problem.. Mam więc trochę radości w tym roku, bo lato pozwala się cieszyć bujnym kwieciem na balkonie, gdzie można usiąść i odpocząć..


















Poziomki kwitną i owocują
Begonia duża
Winobluszcz



Surfinia zwisająca czerwona
Zielone pędy batata


Komarzyca się bujnie rozrasta.
Nasturcja w całej okazałości. Czekam kiedy zakwitnie.
Fioletowe liście   pędów batata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz