środa, 24 listopada 2021

Świątecznie na balkonie

 
Na balkonie jesienią   robi się pusto. Rosnące   w donicach kwiaty przekwitają, więdną i   trzeba je usunąć. Ale co umieścić   w zamian, by na parapecie  i na balkonie było   interesująco? Niczego nadzwyczajnego nie wymyśliłam. Ale  zbliżają się  Święta Bożego Narodzenia i pomyślałam sobie, ze  taka kompozycja  ze sztucznych poinsecji i gałązek  drzewa iglastego, będzie odpowiednia. I jest całkiem fajnie zwłaszcza, ze gałązki drzewa iglastego są wiotkie i pięknie  się w tej kompozycji układają , niedbale zwisając. Jesiennych kwiatów też w tym roku   na balkonie moim nie było. Ale  zakwita właśnie  szlumburgera, której nowe sadzonki już wzrosły w doniczkach. Bardzo mnie cieszy, ze udało mi się odnowić sadzonkę mojego skrzydłokwiatu. Jest to  odmiana  duża i pięknie kwitnąca. Nie wiem dlaczego, ale mi zachorował. Myślałam, ze   zginie, ale na szczęście   ,, wyleczyłam ,, go preparatami ze sklepu ogrodniczego. Udało się. Czekam też kiedy wzrosną i zakwitną moje hiacynty, które dostałam od syna na Dzień Matki. Przepięknie pachą, a zapach roznosi się po całym mieszkaniu. Ale zakwitną gdzieś dopiero w styczniu ... Nasadziłam też nowa sadzonkę Aloe Vera. To roślinka, którą dostałam od mojej Mamy. Aloes ratuje mnie w różnych  chorobowych sytuacjach.
Ten maluszek póżniej zasadzony ...a juz kwitnie.
Niebawem  bujnie zakwitnie


Pachnące hiacynty w fazie wzrostu
,,Wyleczony ,, skrzydłokwiat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz