piątek, 1 listopada 2019

Świąteczne okna


 Udekorowanie okna na czas  świat Bożego Narodzenia czy  Wielkanocy, wcale  nie  musi być takie trudne. Istnieje przecież szeroki wachlarz  technicznych możliwości.. Ja zapewne wybrałabym   ozdoby szydełkowe, choć nie tylko..  Na pewno spróbujeę też   technik wykonywania  dekoracji okiennych z papieru.  Bardzo spodobała   mi się  dekoracja na zdjęciu z lewej strony, choć tak udekorowana  została tu... witrynka Ale  pamiętam  z lat  dziecięcych, że  w moim rodzinnym domu na Mazurach, niekiedy  siarczysty mróz malował  na szybach  przepiękne wzory , gdy  na dworze  temperatura w zimie spadała czasem nawet do  minus 20 stopni Celsjusza.  Wtedy one właśnie nasze okna, wyglądam przypominały te na zdjęciu obok.   A okna  w tym domu były  starego typu. Były   to okna tzw, skrzynkowe...,ha, ha, ha,   a znam się na oknach... zawodowo przeciez... Mama wykorzystywała  przestrzeń na dnie okna między skrzydłami okiennymi i ukladała tam warstwę  waty opatrunkowej. Na tej wacie   jakieś  papierowe dekoracje, jeżyki, gwiazdki, czy  bałwanki z czerwoną czapeczką.  I to wyglądało   bardzo fajnie. Teraz mamy    w sklepach i marketach mnóstwo dekoracji świetlnych. Jednak w ciągu dnia są one niewidoczne. Ja również mam   w domu jakąś migającą światełkami, Gwiazdę Betlejemską, ale  w tym roku wykonam zapewne dekoracje papierowe. Najbardziej odpowiadają   mi  zwisające  na sznureczkach... gwiazdki. Ale  może też   zrobię również dekorację szydełkową . W ubiegłym roku wykonałam dla swoich wnucząt dekorację bożonarodzeniowa na  okno w ich dziecięcym pokoju.  Są to  te dwie wielkie kule styropianowe, odziane w szydełkowe koszulki z czerwonych i zielonych  gwiazdek, . przyozdobione szydełkowymi dzwonkami. Tez to jest bardzo udana dekoracja.  Nigdy nie wiadomo jaki jeszcze pomysł zawita do mojej głowy  i czy wystarczy mi czasu na jego realizacje..  Zdjęcia , zródło  Pinterest
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz