środa, 24 marca 2021

Kwitnące gałązki jabłoni

Już od  dawna podobają mi się   świeże gałązki z pąkami liści, przystojne bibułkowymi kwiatami wiśni czy jabłoni umieszczane  w wazonach.. Taka świąteczna aranżacja stołu, zachwyci  na pewno znajomych. Przygotowałam się więc, by wykonać owe gałązki, zakupując odpowiednie materiały a przede wszystkim bibułę  karbowana w odpowiednich kolorach. Prześledziłam  wszystkie dostępne  mi strony, by  posiąść wiedzę, jak takie gałązki wykonać.  W poszukiwaniu odpowiednich gałązek drzew  też  przemierzyłam całkiem spora drogę, bo nie wszystkie   do tego celu się nadają. Muszą być dosyć bogate w boczne pędy, by było na czym umocować bibułkowe kwiaty. O tej porze gałązki drzew mają już pączki listne, co  uświetnia  ich wygląd. I oto stworzyłam  kwitnące gałązki jabłoni do swojego wielkanocnego wazonu. A efekt jest rewelacyjny. Moi domownicy  są   moja praca zachwyceni. Zatem zachęcam do stworzenia  sobie do swoich wazonów , identycznych dekoracji.  A praca nie wymaga  nadzwyczajnych umiejętności. Niżej zamieszczę zdjęcia   robocze , wykonane w trakcie  tworzenia kwiatków , listków , ich wykroje . Wymiary opiszę. Więc do zrobienia kwiatu jabłoni potrzebujemy  5 płatków wykonanych z bibuły różowej.  W tym celu należy z tejże bibuły wycinać  paski o wymiarze  12 cm x 3 cm. Każdy z tych pasków w połowie jego długości skręcamy  ze dwa razy i składamy. Pasek skręcony i złożony tworzy  kształt podobny do kształtu  łyżeczki. Następnie przytrzymując górną część  tego płatka, skręcamy  az do końca jego część dolną. Identycznie wykonujemy listki z bibuły karbowanej zielonej. Do kwiatków przygotowujemy pręciki. Uważam, że najlepsze byłyby z bibuł karbowanej w kolorze brązowym. Ja takiej nie miałam, więc pręciki zrobiłam z bibuły białą , a ich końce pomalowałam czarną szkolna kredką. .Na pręciki z tejże bibuły wycinałam prostokąty o wymiarach 4 cm x 6 cm. Po czym ich dłuższy bok nacinałam na głębokość ok 2,5 cm co 1,5 cm, tak, by wyszły 4 pręciki., które należało uzyskać poprzez ich skręcenie. Następnie układałam kwiaty poprzez połączenie pręcików  z płatkami kwiatu, i okręcając.   je nitką kilka razy, tak, by się  nie rozpadły. Potem już  tylko  koniec kwiatu owijałam złożonym na pół paskiem  o szer. 3 cm, bibuły zielonej i przymocowywałam do gałązek. Pączek kwiatu należy wykonać z 2 płatków, wkładając do środka  pręcik wykonany z   kwadratu bibuły o wym.  4 cm x 4cm. Do środka wkładałam kuleczkę z waty i  pręcik skręcałam. Do niego przymocowywałam 2 płatki. Dalej należy postępować identycznie jak z przymocowywaniem kwiatu. Mam nadzieję , ze opisałam zrozumiale. A zdjęcia robocze zamieszczone niżej będą pewno bardziej pomocne. Moje gałązki umieszczone są już w wazonie. Dumne ze swojej urody, czekają na świąteczne dni.  
 


 



















Pierwsze kwiatki są już przymocowane.





Z niecierpliwością  wciąż dokładałam nowe kwiatki, ciekawa efektu końcowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz